Selasa, 28 Oktober 2008

ANTARA SMS, HILANG KUASA DAN KEDEGILAN


Salam blogers...

Tiba-tiba saja Ahli Parlimen Johor Bharu Datuk Shahrir Abdul Samad mendedahkan bahawa dia ada menerima SMS ugutan. Entah apa alasannya, isu itu diperbesar-besarkan sehingga akhirnya memalukan UMNO di mata umum. Ada beberapa sebab saya kata begitu. Pertama: bermain SMS di kata musim pemilihan adalah perkara biasa (Hatta masa pemilihan Pas pun ada kempen SMS - termasuk yang memburuk-burukkan pemimpin). Kedua: Tak tahu siapa yang sebar SMS itu. Mungkin bukan orang UMNO. Ketiga: Mengapa media jadi tempat pendedahan dan Keempat: Melayan isu-isu SMS seperti kebudak-budakan sahaja.

Apalah sangat yang ada dengan SMS sehingga TPM pun terpaksa komen. Apa kes ni!. Yang nampak teruk sangat.

Apa pun, itulah UMNO. Hal yang kecil menjadi besar. Sekarang musim rebut jawatan. Semua dah mabuk dan lupa daratan. Soal negeri dikebas orang, soal kuasa yang semakin terhakis, soal betapa sekian banyak usaha membela nasib rakyat, soal memperkukuhkan parti, soal menyelamatkan negara daripada krisis ekonomi, soal kepentingan masyarakat dan sebagainya sudah tidak ada dalam otak orang dan pemimpin UMNO hari ini. Saya pun tak faham mengapa jadi sebegitu. Namun yang pasti, apa yang rakyat lihat, mereka semakin jelek dan bosan dengan UMNO. Benar kata Tun Dr Mahathir bahawa rakyat memilih pembangkang dalam pilihan raya bukan kerana pembangkang hebat tetapi rakyat sakit hati, benci, meluat, bosan dan mual dengan sikap pemimpin dan orang UMNO.

Kepada pemimpin UMNO, sedarlah diri kita siapa dan di mana sekarang ini tempat kita berdiri. Insaflah bahawa kuasa kita semakin diragut kerana kealpaan kita sendiri. Cuba mereka jawab, apakah yang UMNO Selangor, Perak, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan buat bagi memulihkan parti. Saya tak nampak. Mungkin bagi orang UMNO, kuasa dalam parti lebih penting daripada menjadi sebuah kerajaan. Tak apalah tak jadi Menteri asalkan boleh jadi Ketua Bahagian atau Ahli Majlis Tertinggi. Tak apalah tak dapat memerintah negeri, asalkan dapat perintah parti. Politik jenis apa semua ini!.

Saya amat bimbang dengan situasi dan keadaan sekarang, UMNO akan hancur. Apabila UMNO tumbang, untuk bangkit semula, usahlah bermimpi lagi. Jangan kita fikir, kita mampu berkuasa selama-lamanya. PRU-12 membuktikan bahawa UMNO/BN boleh ditumbangkan. Maka sebab itu si Anwar Ibrahim semakin galak mahu menjadi PM.
Insaflah... bertaubatlah sebelum terlambat.

1 ulasan:

Che Moq™ berkata...

Politik sekarang nyamuk seberang laut pun nampak..