Isnin, 11 Mei 2009

NIZAR DAN KEADILAN

Assalamualaikum …

Tahniah diucapkan kepada Datuk Seri Nizar Jamaluddin kerana disahkan sebagai MB Perak yang sah oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Saya tercari-cari, di laman blog, melalui sms atau seumpamanya, suara orang pembangkang yang mengatakan keputusan mahkamah itu tidak adil atau dikuasai pemerintah. Semuanya bertukar corak dan nada dengan mendakwa kebenaran telah terpancar. Hebat.

Semalam, sehari sebelum keputusan mahkamah, seorang pemimpin kanan PKR dengan rasa tidak malunya menulis agar rakyat jangan percaya dengan keputusan mahkamah yang bakal dibuat hari ini berhubung status MB Perak. Kononnya kata beliau, mahkamah dikuasai pemerintah dan beliau dengan jahatnya menuduh ada hakim yang menjadi ahli Umno. Nah!, selepas keputusan mahkamah memihak kepada Nizar, adakah mereka masih tidak mahu mempercayai mahkamah?.

Sebenarnya, keadilan dah kebebasan kehakiman sudah sekian lama tertegak. Yang mencemarkan institusi kehakiman bukan rakyat tetapi pemimpin pembangkang yang seban waktu meracuni pemikiran rakyat. Mereka adalah golongan yang gemar melanggar undang-undang dan kerana itu mereka sanggup dan tergamak menghina mahkamah. Itulah pembangkang.

Kepada rakyat Malaysia, saksikan keadilan yang ada. Percayalah bahawa UMNO adalah parti yang mendukung undang-undang. Ingat, tidak akan ada rusuhan, menahan kereta kenamaan oleh orang UMNO akibat keputusan mahkamah itu. UMNO pasti menerima dengan berlapang dada, tidak takut dan tidak terlalu resah. Undang-undang mesti didaulatkan walaupun ia mungkin tidak memihak kepada kita. Itu jelas.

Rakyat Malaysia, … saksikan dengan mata dan hati yang jujur bahawa segala dakyah, pembohongan dan kepalsuan yang dilakukan pembangkang durjana telah terbongkar. Mereka terngaga dan macam tidak percaya kerana akibat merekalah, institusu kehakiman kita tercalar.

Rakyat Malaysia … percayalah bahawa kerajaan tidak pernah menyekat atau mengganggu sistem kehakiman kita. Mahkamah kita berlaku adil kepada sesiapa sahaja. Trimalah hakikat bahawa benar tetap benar.

Rakyat Malaysia … jangan terlalu mudah menjadi alat kepada manusia durjana yang mahu merosakkan negara. Manusia yang takut dengan instituti kehakiman adalah mereka yang sengaja melakukan kesalahan dan melanggar undang-undang. Kita negara berdaulat, negara yang berpegang kepada peraturan serta undang-undang.

Rakyat Malaysia … mari kita tolak pembangkang, merekalah pengkhianat kepada keadilan dan perosak kepada segala kebaikan yang telah terbina.



Tiada ulasan: