Sabtu, 13 September 2008

SALAM PERKENALAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera ...

Mengapa saya membina laman ini. Walaupun saya sama seperti anda, tidak mempunyai ruang waktu yang cukup bagi menguruskan laman ini, lantaran hayat dunia kian hampir ke penghujung, namun saya gagahi juga menulis.

Mengapa?. Sebagai seorang yang sentiasa menganalisa perkembangan politik, saya sudah tidak tahan dan sabar apabila melihat politik negara kita yang saya tidak nampak ke manakah tujuan dan di manakah penghujungnya. Rakyat saban hari dimomokkan dengan politik kerakusan, hilang akal, pentingkan diri dan tidak bermaruah - tidak kiralah siapa pemimpin politik itu dan parti mana yang mereka wakili, itulah wajah mereka sebenarnya.

Mereka mahu mengheret rakyat ke mana?. Saya tidak faham lagi dengan dunia politik kita. Namun saya amat terdorong bahawa kekacauan ini dicetuskan manusia yang gilakan kuasa seperti PKR. Pada tulisan pertama ini, saya tidak menulis terlalu panjang, cuma beberapa persoalan yang mungkin boleh anda fikirkan nanti.

Pertama: ke mana Malaysia
Kedua: siapa lebih berkuasa

ketiga: di mana kita sebenarnya

Terima kasih.

Tiada ulasan: